A kosár üres.
0 tétel | 0 Ft |
A C1 szint Magyarországon a felsőfoknak felel meg. A vizsga írásbeli és szóbeli részére egymás után, azonos napon kerül sor. A vizsgán nincsen fordítási feladat, ugyanakkor nem lehet szótárt használni. A vizsgázók részére alapvetően a ceruza és toll együttes használatát javasoljuk a vizsga satírozós részén. Amennyiben a vizsgázó úgy dönt, hogy kizárólag tollat használ, úgy javításra nincsen lehetősége. A vizsga végén időt biztosítunk arra, hogy a vizsgázók a ceruzával már bejelölt válaszaikat tollal is áthúzzák. (nem kötelező). A levélírás vizsgarészen a vizsgázó dönti el, hogy melyik íróeszközt használja. A szóbeli vizsgán a vizsgázók egymással folytatnak beszélgetést a megadott feladatról. C1 szinten a szóbeli vizsga előtt nincs felkészülési idő.
2017. februártól - Akkor sikeres a komplex vizsga, ha a vizsgázó az írásbeli és a szóbeli vizsgarészen összesen eléri a 60%-ot (198 pont) és legalább 40%-os eredményt az egyes készségeknél (olvasás, levélírás, hallás utáni értés, beszédkészség) is. Így kapja meg a vizsgázó a végleges pontot (legfeljebb 330 pont), illetve százalékos eredményét. A vizsgázó ilyenkor sikeres nemzetközi és államilag elismert komplex bizonyítványt kap.
Amennyiben a vizsgázó komplex vizsgára jelentkezett, de csak a szóbeli vizsgarészen vagy az írásbeli vizsgarészen éri el a legalább 60%-os teljesítményt, nemzetközi és magyarországi részbizonyítványt is kap. (írásbeli vagy szóbeli).
Írásbeli vizsga |
||||
Vizsgarész megnevezése |
idő (perc) |
max. pont |
minimum pont teljesítendő készségenként 40% |
minimum pont teljesítendő 60% |
I. Olvasott szöveg értése |
100 |
114 |
45,6 |
- |
III. Fogalmazási készség |
60 |
72 |
28,8 |
|
Összesen |
160 |
186 |
|
|
|
|
|
|
|
Szóbeli vizsga |
||||
Vizsgarész megnevezése |
idő (perc) |
max. pont |
minimum pont teljesítendő készségenként 40% |
minimum pont teljesítendő 60% |
I. Hallott szöveg értése |
60 |
72 |
28,8 |
- |
II. Beszédkészség mérése |
16 |
72 |
28,8 |
|
Összesen |
76 |
144 |
|
Összesen: 198 pont |
I. Olvasott szöveg értése
1. Szöveg kiegészítése: egy szöveghez adott nyolc mondat, melyekből hat mondatot kell a beszámozott szövegben a megfelelő helyre illeszteni. A további két mondat kakukktojás.
2. Összefüggő szöveg feldolgozása párosítás segítségével: 10 mondatról kell megállapítani, hogy a hat bekezdésre bontott szöveg melyik bekezdéséhez tartozik.
3. 8 állításról kell megállapítani, hogy igaz, hamis, vagy az adott formában az információ nem szerepel a szövegben.
4.a. Egy hosszú szövegnek négy lehetséges összefoglalóját adják meg. Azt az összefoglalót (a-d) kell kiválasztani, ami legpontosabban visszaadja a szöveg tartalmát.
4.b. Szókincs vizsgálata: egy szöveg alapján 20 helyre kell körülírt jelentések alapján a szövegből a megfelelő szót megtalálni, és a válaszlapra írni. Könnyítésként a szöveget 10-15 bekezdésre bontják, csoportonként megadják, hogy a következő 5-5 szó melyik bekezdésben található. Ez a szöveg azonos a 4/a feladat szövegével.
5. Hibakeresési feladat: Egy huszonkét soros szöveg minden sorát elemezni kell, megállapítva, hogy az nyelvtanilag helyes vagy helytelen-e. A helytelen mondatban ki kell javítani a hibát és a helyes megoldást a válaszlapra írni. A helyes mondatokat pipával kell jelölni a válaszlapon.
II. Fogalmazási készség
A fogalmazási készség feladat után 15 perc szünet következik. A vizsgázók a szünet után kezdik el a hallás utáni értés feladatot.
I. Hallott szöveg értése
1.a Feleletválasztási feladat: egy szöveg alapján első halásra 8 állításnál kell kiválasztani három lehetséges válasz közül a helyeset.
1.b Ugyanannál a szövegnél másodszori hallásra kell 10 állítást 8 beszélővel párosítani, itt két kakukktojás is van.
2. Egy hallott szöveg alapján 10 mondatban kell az arra megadott részre megfelelő szót/szavakat helyettesíteni. A szavakat a vizsgázónak kell kitalálnia. Egy helyre nem lehet négy szónál többet írni.
3. Jegyzetelési feladat: egy előadás tartalmát meghallgatva, bizonyos kérdésekre kell jegyzetelés útján válaszolni: a kérdések a feladatlapon vannak, a válaszokat a kérdések mellé kell írni. Nem kell teljes mondatot írni, lehet évszámot, mondatrészt, illetve egy-egy oda illő kulcsszót írni.
II. Beszédkészség mérése
1. Interjú a vizsgázók között
A vizsgázók párban (páratlan számú vizsgázó esetében hármasával) vizsgáznak. Ha ismerik egymást, kölcsönösen bemutatják a másikat, ha nem ismerik vizsgázótársukat, bemutatkoznak. Ezt követően egy kapott témával kapcsolatban tesznek fel kérdéseket vizsgázó társuknak
2. Prezentáció
A prezentáció során a vizsgázónak két téma közül egyet kell választania, azt másfél percben előadnia. Vizsgázótársa ezt követően kérdéseket tesz fel neki.
3. Véleménykifejtés
A vizsgázók egy kapott mondat alapján kifejtik véleményüket az adott témáról.
4. Összefoglalás
A vizsgázó a vizsgáztató felszólítására legfeljebb fél percben összefoglalja a vizsgázótársa által elmondottakat.
Angol C1 |
Német C1 |
|
|
Az Akadémia Nyelviskola Kft. 2009-ben jött létre az 1998 óta működő Mária Valéria Nyelviskola Kft. társintézményeként, a megnövekedett, országos lefedettséget igénylő, vállalati nyelvtanfolyamok intézményi háttereként. Központunk Esztergomban van, ezen kívül két telephellyel rendelkezünk Az évek alatt összegyűjtött tudás, tapasztalat és a folytonos fejlődésre való törekvés tett minket a régió egyik legjobb, legismertebb nyelviskolájává. Iskolánk a minőségi, kommunikatív nyelvoktatásra helyezi a hangsúlyt és célunk, hogy a nálunk tanuló és a hozzánk jelentkező diákok minden tekintetben a legszínvonalasabb szolgáltatást, oktatást kapják a kezdetektől a céljaik eléréséig.
Társintézményünk a Mária Valéria Nyelviskola 2003 óta ECL vizsgahelyként nagy tapasztalatra tett szert mind az eredményes felkészítésben, mind a vizsgáztatásban.
Iskolánk fordító és tolmács tevékenységet is végez a kezdetek óta. Irodánk sok éves tapasztalattal a háta mögött mindent megtesz annak érdekében, hogy a legmagasabb minőségű szolgáltatást nyújtsa a fordítás és tolmácsolás területén minden ügyfelének.